Robot Kol Projesi

Robot Kol Projesi
Robot Kol Projesi

Arduino Robot Kol Projemiz 3D printer teknolojisine dayanmaktadır. Çok esnek ve hızlı programlamaya uygundur. Arduino programlama konusunda bildiğiniz birçok yöntemin uygulama alanı olarak kullanabileceğiniz çok fonksiyonlu bir robottur. Arduino kullanılarak yapılan Robot Kol projesini resimli,videolu ve açıklamalı yapım detaylarını yazının devamında bulabilirsiniz.

Robot Kol Videosu

Adım 1: Robot Kol Proje Malzeme Listesi

Robot Kol Proje Malzemeleri
Robot Kol Proje Malzemeleri

Gövde malzemesi olarak 3D yazıcıdan çıktı almak için PLA Filament,pleksi,akrilik veya benzeri plastik malzeme. Biz bu projede PLA Filament kullandık.

Arduino Programlama Kartı

Arduino Sensor Shield

4 adet 9G servo motor. Küçük plastik dişli versiyon

2 adet arduino joystick

8 adet dişi-dişi jumper kablo

Çeşitli boylar da ( 20,12,8,6 ) M3 (3 mm genişliğinde ) vidalar ve somunları

Arduino ve PC bağlantısı için USB kablo

4 lü pil bataryası

Muhtelif proje malzemeleri

ne-nasil.net

Adım 2: Taşıyıcı Kısım

İlk olarak taşıyıcı kısmı yapacağız. Bunun için resimde görülen parçaları seçiyoruz. Yapıma başlamadan önce hatırlatmam gereken bazı noktalar var;

 

1.Resimlerde görülen vidaların boyları değişkenlik gösterebilir. Montaj deliklerine vidalar 3-4 tur yaptıktan sonra deliklerde genişleme oluyor. Vida parçayı sağlam tutarsa 6 mm vida somun takmadan yeterli oluyor. Aksi durumda 8 veya 12 mm takıp somunla montaj edebilirsiniz. Uç kısımları çok uzun çıkarsa fazlalık kısımları yan keski ile kesebilirsiniz.

 

2. 3D yazıcıdan çıkan parçaların ölçülerinde çok az da olsa hassasiyetten kaynaklanan fazlalıklar oluyor. Ben özellikle servo motorları ilk defa montaj ederken çok zorlandım. Montaj işlemini parçalara zarar vermeden kolay bir şekilde yapmak için fazlalık kısımların atılması için  TÖRPÜ veya EĞE kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.

 

3. Plastik parçalar vidalama işlemi yaparken tornavidaya fazla yüklenmeyin parçalar hassas oldukları için kırılabilir.


4. Vidalama işlemini ilk defa yaparken muhtemelen vida ağızları deliklerden biraz daha geniş olacak. Saatçi tornavidanın ucunu 3-4 tur yarım daire yapacak şekilde montaj deliği ağzında döndürürsek delik genişleyecektir. Fazla genişletmemeye dikkat edin. Fazla genişletme olursa 4-5 mm kalınlığında vida kullanmanız gerekir.

20 mm 4 adet vida ve somun kullanarak resimlerde görüldüğü gibi taşıyıcı kısmı hazırlıyoruz.

Adım 3: İlk Servo Motor Montajı

Adım 4: Sol Kolun Hazırlanması

Adım 5: Sağ Kolun Hazırlanması

Adım 6: Sol Kol Şase Kısmının Hazırlanması

Adım 7: Sağ Kol Şase Kısmının Hazırlanması

Adım 8: Orta Taşıyıcının Hazırlanması

Adım 9: 1. Kol Kısmı

Adım 10: 2. Kol Kısmı

Adım 11: Son Servo Motorun Hazırlanması

Adım 12: Tutucu Kısmın Hazırlanması

Adım 13: Tutucunun Gövdeye Montajı

Adım 14: Arduino ve Sensor Shield Kart Montajı

Adım 15: Ayakların Takılması

Adım 16: Arduino,Sensor Shield ve Joystick Montajı

Arduino program kodunda belirttiğimiz Anolog Girişlere (A0-A4) joystickleri  ve 8-11 nolu çıkışlara servo motorları montaj ediyoruz.

Joysticklerin rahat kullanımı için uçlarına jumper kablo takıyoruz. İsteğe bağlı olarak bakır levha vb. zemin üzerine sabitlenebilir.



Arduino UNO: Robotun ana kartıdır. Programlanacak mikro denetleyici üzerinde taşıyan kart. USB portu sayesinde bilgisayara bağlanarak programlanabilmektedir.

Arduino, Processing/Wiring dilini kullanarak çevre elemanları ile temel giriş çıkış uygulamalarını gerçekleştiren açık kaynaklı fiziksel programlama platformudur. Arduino ile bağımsız olarak interaktif uygulamalar gerçekleştirilebilirsiniz. Aynı zamanda Arduinoyu bilgisayar ile Flash, Processing, MaxMSP, C Sharp gibi bir çok yazılım üzerinden yada kendi yazdığınız yazılımlarla haberleştirerek de kullanabilirsiniz. Açık kaynaklı arayüz yazılımını internet sitesinden Windows, Mac OS X ve Linux platformları için indirebilirsiniz. 


Arduino Sensör Shield, Arduino projelerinizi hızlı şekilde prototiplemeniz, sensör ve farklı giriş-çıkış birimlerini Arduino'ya rahat bir şekilde bağlayabilmeniz için tasarlanmış bir shielddir. Arduino UNO R3 modeli için tasarlanmıştır ve benzer pin yapısına sahip olan Leonardo veya farklı kartlarla beraber de kullanılabilir. 

 

Proto shield üzerinde Arduino'nun tüm giriş çıkış pinleri 3'lü pin yapısına sokularak Data-5V-GND sırası haline getirilerek çeşitli sensör ve birimlerin rahat bir şekilde bağlanabilmesi sağlanmıştır. Bununla beraber I2C pinler olan SDA ve SCL ve seri haberleşme pinleri olan TX ve RX pinleri de kart üzerinde ayrı bölümlerde rahat bir kullanım için kaydırılmıştır.

 

Arduino UNO Proto Shield R3, R3 pin dizilimine sahip olup, kart üzerinde reset butonu da bulunmaktadır. Header ve konnektörlerin tümü lehimli olarak gönderilmektedir.


İki eksenli joystick kart: X ve Y ekseni olmak üzere iki eksende analog çıkış verir. Bununla birlikte joystick'in ortasında bir adet de buton bulunmaktadır. Kart üzerinde güç ledi bulunmaktadır.


Tower Pro SG90 küçük mekanizmalarınız için ideal bir servo motordur. Futaba kumandalarla tam uyumlu olup RC araclarınızda kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra birçok mikrodenetleyiciden alabileceğiniz PWM sinyali ile kendi yaptığınız robot projelerinizde de kolaylıkla kullanabilirsiniz.

Dişli kutusu plastiktir.Diğer hobi servolarında olduğu gibi motor milinin elle sağa sola çevrilmesiyle dişlileri kırılabilir, motora bu tarz el ile müdahaleden kaçınılmalıdır.

Robot KOL'da kullanılan servo motorların görevleri şunlardır: Birinci servo; tüm robotu yatay eksende döndürmek. İkinci ve üçüncü servolar birlikte; Robot Kol üst gövdesini öne ve arkaya olmak üzere dikey hareket ettirmek. Dördüncü servo motor; tutucu parmakları açıp kapatma hareketini yaptırmaktadır.


Yazılım ve Programın Yüklenmesi

Arduino Programı: Arduino 1.6.5 programını indirip bilgisayarımıza kuruyoruz. Ayrıntılar için KAYNAKLAR başlığı altında bulunan bağlantıları inceleyebilirsiniz.

 

Robot Kol  Arduino Programı: Robotun çalışmasını sağlayan arduino yazılım kodu. Robot programı arduino karta yüklenmiş ve çalışması test edilerek gönderilmektedir. Robot kodu geliştirmeye açıktır. Kod üzerinde bulunan zaman ve pozisyon değerlerini  düzenleyip robotun daha farklı,hassas,hızlı ve verimli çalışmasını sağlayabilirsiniz.

 

Arduino programını açıp ekranda çıkan bütün komutları siliyoruz. BURADAN indirdiğimiz kodu kopyalayıp ekrana yapıştırıyoruz. Robotu USB kablo ile PC ye bağlayıp kodları kartımıza YÜKLE (upload) ikonuna basarak yüklüyoruz.


Robot Kolun Çalıştırılması

Artık robot kolumuz kullanılmaya hazır. İsterseniz Sensör Kartı üzerinde bulunan güç girişlerine pil kutusundan enerji uygulayarak  robotu kullanmaya başlayabilirsiniz.

 

Robot Kol Yazılımını Geliştirerek  Neler Yapabilirsiniz ?

 

1.       Servo motor kontrolü.

2.       Bluetooth modülü ile Android işletim sistemine sahip telefonlardan kontrol.

3.       Otomatik sürekli tekrarlayan hareketler.

4.       Bilgisayardan tanımlanan resmi herhangi bir yüzeye çizme.

5.       RF verici-alıcı ile uzaktan kumanda.

6.       IR verici-alıcı ile uzaktan kumanda.

Kolay gelsin.

Write a comment

Comments: 14
  • #1

    Promoter (Tuesday, 18 August 2015 16:32)

    Paylaşımın için teşekkürler

  • #2

    taha (Friday, 11 September 2015 08:12)

    joystik i nerden aldınınz?

  • #3

    ? (Tuesday, 17 November 2015 17:36)

    İyi günler.Servo motorlar ile robot kolu monteli şekilde almak istiyorum arduino ve joystick olmadan.Öyle bir imkanimiz var mi ? Var ise fiyati nedir ?
    İyi çalişmalar

  • #4

    fatih korkmaz (Thursday, 19 November 2015 09:57)

    robot kol projesi almak istiyorum ama size nasıl ulaşacağım. telefonunuz yokmu.cep telefonum 0 533 2685925

  • #5

    Emrecan kızılkiren (Friday, 25 December 2015 19:00)

    Merhaba iyi günler acaba cihazınız arduino uno mudur ?

  • #6

    tuna (Tuesday, 15 March 2016 16:50)

    hocam bu kartları nasıl bağlıyoruz anlamadım

  • #7

    tuncay (Friday, 01 April 2016 11:31)

    robot kol projesi yapacağız ama bir sorunumuz var.
    numaramı veriyorum arasanız sevinirim
    05453483192

  • #8

    birgül şeker (Thursday, 28 April 2016)

    Merhaba ürünü elden almak istiyoruz size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası verebilirmisiniz.

  • #9

    Ali Kırıkdirek (Friday, 24 February 2017 13:49)

    iyi günler , Makine Mühendisliği son sınıf öğrenciyim , Proje ödevim için yapmış olduğunuz robot kol ile ilgileniyorum. Telefon no: 05459461795 , en kısa zamanda ararsanız sevinirim.

  • #10

    Aykut Atabek (Monday, 01 May 2017 23:45)

    Beni acil ararsanız sevinirim . 05415627889

  • #11

    Tayfun (Monday, 18 December 2017 07:39)

    Bir tane robot kol projesi almak istiyorum yardımcı olurmusunuz 5419437228

  • #12

    alper (Thursday, 05 April 2018 18:19)

    bu robot kolun bana devre şemasını atarmısınız

    gmail:denizalper871@gmail.com

  • #13

    ersin özçoban (Thursday, 26 April 2018 22:55)

    sayın yetkili
    biz bu projeyi satınalmak istiyoruz. tüm parcaları ile mi gönderiyorsunuz. yani demonte halinde. biz parcaları birleştirince çalışacak şekilde.
    birde 27.04.2018 tarihinde kargoya verebilirmisiniz pazartesi ödevi teslim etmemiz gerekiyor.
    ersinozcoban@hotmail.com

  • #14

    ahmet (Thursday, 17 May 2018 10:57)

    ben parçalarını almak istiyorum 05319447071 lutfen arayın acil almam lazım