KÜÇÜLEN FATURALAR

Projemizin esin kaynağı, ‘the 11th hour’ (11. saat), belgeseli olmuştur. Bu belgeselin ana teması, aslında dünyamızda artan bütün çevresel felaketlerin, sanayileşme ile birlikte insanların fazla tüketim yapmasıi buna bağlı olarak da başta enerji kaynakları olmak üzere doğal kaynakların fazla tüketilmesi idi. DEVAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ..

ne-nasil.net

Başta küresel ısınma olmak üzere diğer çevresel sorunları önlemenin en etkin yolu, insanların tüketim konusunda daha tutumlu olmasıdır. Az tüketim az üretimi getirecek, az üretim de hem sanayinin olumsuz sonuçlarını azaltacak, hem de sınırlı doğal kaynakların ömrünü uzatacaktır. Bütün dünya ülkelerinde olduğu gibi, ülkemizde de önemli bir enerji sorunu mevcuttur. Eğer alternatif enerji kaynaklarını üretmez, tükenebilir enerji kaynaklarını tutumlu kullanmazsak insanlık ilerde çok ciddi sorunlarla karşı karşıya kalacaktır. Biz de bu projemizde, merkezimiz, Fatma Temel Turhan Bilim-Sanat Merkezi’nde KÜÇÜLEN FATURALAR projesini uyguladık. Projemizin amacı insanların elektrik, su ve doğalgaz tüketiminde daha bilinçli olmasını sağlamaktır. Bu yüzden merkezimizde ekim-ocak ayları arasında ayrı ayrı su, elektrik ve doğalgaz faturası bir önceki aydan en az olanlara merkez yönetiminin ve danışman öğretmenimiz Göksel DOĞANAY’ın maddi ve manevi desteği ile hediyeler verdik. Projemiz uygulama süreci boyunca, merkez öğrencilerinin çok istekli oldukları, yine velilerimizin de projemize destek oldukları görülmüştür. Merkezimizde yer alan yaklaşık 60 öğrenci projeye katılmış, hem az tüketim olmuş, hem de ülkemizde gittikçe yaygınlaşan, ‘tüketim çılgınlığı’nın bir nebzede olsa önüne geçilmiştir. İleriki aylarda projemizi, bulunduğumuz illerdeki diğer okullarda da uygulamayı düşünüyoruz. Böylece hem insanlarımız tüketim konusunda bilinçlenecek, hem çevre duyarlılığı kazanacak, hem çevre kirliliği önlenecek, hem de ülke ekonomisine katkıda bulunacağız.

Write a comment

Comments: 0